Monday, August 19, 2013

Toscana - partea 1


am fost in concediu :)
si nu numai ca am fost in concediu, dar am stat 3 saptamani - recunosc cu mana pe inima ca este cel mai lung concediu din viata mea (lasand deoparte anul stat cu copiii). iar din aceste 3 saptamani 2 am plecat in Italia.
Italia este pentru mine tara cea mai frumoasa din lume. M-as duce in orice moment, in oricare dintre orasele ei. Nu numai peisajul este fascinant, nu numai oamenii, nu numai mancarea. Ci si faptul ca in orice locsor ai ajunge, in orice sat, gasesti ceva interesant de facut. Ceva deosebit - fie ca e un Dom din secolul XV, o cetate, sau o podgorie :)

Am zburat cu Alitalia/Tarom, fara absolut nicio problema, la timp (chiar mai repede, zborul de fiecare a durat maxim 1 ora si 40 de minute). A fost prima data cand copiii au zburat cu avionul si au fost absolut incantati.

De la Roma am luat masinile inchiriate si am plecat, 400 km spre nord, spre Florenta si Lucca. Drumul a durat fizic vreo 4 ore, cu o pauza generoasa de pranz la unul dintre Autogrill-urile de pe autostrada.

Barga se afla la 35 de km de Lucca si este, conform titlului de "Bandiera Arancione" "unul dintre cele mai frumoase sate din Italia". Un sat medieval, in centru Domul din secolul XV, construit pe ruinele unei biserici fondate prin anul 900. Absolut fascinant este ca, in altar, in loc de Crucifix sau alta reprezentare a lui Iisus, este o statuie a lui San Cristoforo (patronul catedralei) - datand din secolul XII! este prima oara cand vad asa ceva.....

Cateva fotografii din casa in care am stat:



Aveam o gradina minunata, incarcata de tufe de lavanda ce miroseau exceptional, tufe imense de rozmarin, salvie, smochini, kiwi, iar gardul era... din dafin :) foarte la indemana pentru gatit! nu am mai vazut copac de kiwi... deci l-am pozat intens!



Prima vizita a fost, bineinteles, la Lucca. Este un oras incantator, capitala provinciei cu acelasi nume. Orasul vechi, inconjurat de zidurile extrem de bine pastrate - pe care se poate face o plimbare, inconjurandu-l complet - poate fi vizitat intr-o zi (sau chiar doua, cum am facut noi).
Am inceput intrand prin Porta Santa Maria



 si primul lucru... ne-am oprit la o inghetata :)))
(asta a fost momeala zilnica pentru copii - pentru a mai indulci putin kilometri parcursi in fiecare zi - inghetata si pizza!





Torre Guinigi este unul dintre cele 7 turnuri din Lucca - faimos pentru copacii crescuti pe terasa lui. Dupa un urcus nu tocmai greu (scarile sunt largi si bine intretinute) te poti bucura de o vedere panoramica asupra intregului oras.






 Apoi San Freddiano





San Michele







 si pauza de pranz la Bucca di San Antonio - un restaurant absolut exceptional! mancare autentica toscana si dulciuri pe masura. merita o vizita oricand!







Pe drum treci pe Via Del Arancio - cu portocali la intrarile in magazine






si pe stradute exceptionale, inguste, unde gasesti o multime de lucruri de fotografiat!!!








Am ajuns apoi in Piazza Anfiteatro, construita pe fundatia unui amfiteatru roman. Casele au fost construite pe resturile zidurilor, deci piata are forma eliptica caracteristica. Si e plina, cum altfel, de cafenele si osterii :)






Trebuie sa spun ca pe parcursul primelor zile a fost o caldura adevarata. 38 de grade duminica... desi la umbra puteai respira.

Luni, a treia zi - tehnic... a doua!!! am incercat sa mergem la Viareggio la plaja dar, din cauza unei domnisoare teribil de grabite ce ne-a tamponat serios la iesirea de pe autostrada am petrecut ziua cu politia, cu schimbatul masinii, ajungand intr-un final, obositi si cam zguduiti, pe la ora 14, la Pisa. Am mancat cea mai proasta pizza din Italia intr-un local teribil de comercial de langa Piazza dei Miracoli, dar nu mai era loc de mofturi. In plus erau vreo 40 de grade asa ca am facut o tura rapida pe langa Turnul Inclinat si Battisterio si ne-am indreptat spre casa. Ramane un lucru pe lista cu "de facut in concediul viitor". Am fost doar extrem de bucurosi ca nu s-a intamplat nimic mai rau.

Va urma.... :))

6 comments:

  1. Superba terasa!!! Superba privelistea

    ReplyDelete
  2. Mama mia!!! Ca-n filme imaginile... tipic italienesc.
    Cu pizza nu m-ai uimit de loc... au mai zis si altii!!
    Dar inghetata de fistic a lui Patrick mai ca m-a facut sa bag mana in monitor :)). Si pancarda cu ovine, suine, porcine: vis!!!

    ReplyDelete
  3. Pizza a fost nasoala numai acolo la Pisa. in rest... super!!!!!

    ReplyDelete
  4. Frumos Roxana!!!! Imi pare rau de accident, sincer noi n-am crezut ca scapam din Italia cu masina neatinsa.

    Astept cu nerabdare continuarea, e fascinant sa citesc despre Italia. Asa cum spui, oriunde ai merge, gasesti ceva de vazut si de facut. Iar mancarea...ah, mancarea...:).

    Mihaela(de pe forumul DC, care a fost in Sicilia si astepta cu nerabdare povesti din concediul tau :)).

    ReplyDelete
  5. Mihaela, multumesc!!! azi sper sa termin episodul doi.... te pup!

    ReplyDelete
  6. Minunate peisaje, oameni si... mincaruri! :)

    ReplyDelete